Twitter Marketing

Zowel voor B2C als B2B begint Twitter steeds belangrijker te worden. Het is een laagdrempelig medium dat bij uitstek geschikt is om de eerste contacten met doelgroepen te leggen. Twitter marketing vormt daardoor een geweldig alternatief voor de meer traditionele marketingtechnieken als huis-aan-huis reclame en advertenties en heeft geen last van de beperkingen van e-mailmarketing.

Klantwerving via internet draait om vindbaarheid en interactie

Bij de moderne manier van klantwerving staat het gevonden worden centraal. Goede zichtbaarheid en vindbaarheid op het internet wordt gecreëerd via een sterke website, ondersteund door een duidelijke aanwezigheid op de social media. Omnileads heeft zich op dit terrein gespecialiseerd en heeft daarvoor ook een aantal tools ontwikkeld, die de implementatie van deze content marketingstrategie op professionele wijze gestalte geven. Wij houden ons derhalve voornamelijk bezig met de linkerhelft van het onderstaande klantwervingsproces:

klanten werven online en offline medium

 

First contact via Twitter

Via Twitter worden de eerste contacten met potentiële klanten gelegd. Dat doen wij na een grondige SEO-analyse van de website, die de benodigde zoekwoorden oplevert om doelgroepsgewijs het Twitter volgersbestand op te bouwen. Zo zijn wij in staat op zowel locatie als zoekwoorden te selecteren.De klant produceert vervolgens op een planmatige manier de content voor zowel het Twitter kanaal als de eigen website. Die content bestaat uit vakinhoudelijke publicaties, nieuwsfeiten inzake het relevante vakgebied, leuke aanverwante wetenswaardigheden, tips en (verkapte) aanbiedingen.

klanten werven via Twitter 500 def

Om een turbo op het geheel toe te passen wordt ook het platform van Multiraedt ingeschakeld. Dat is een zeer druk bezochte website, omringd door een enorm netwerk van social media. Hier kunnen vakspecialisten hun content in de vorm van blogs, e-books en video’s plaatsen. Zij delen zo in het grote bereik van dit platform.

Hoe vertaalt deze aanpak zich nu naar de praktijk? Een gestileerd voorbeeld:

Bedrijf XYZ heeft zowel de zakelijke dienstverleners als de consument als doelgroep. Voor beide categorieën wordt een separaat Twitter account aangemaakt en wordt content gegenereerd via een strak schema en gebaseerd op relevante zoekwoorden. De 2 Twitter accounts, die zeer toegespitst op de juiste doelgroepen worden opgebouwd, leveren zonder overlap per jaar minimaal 2.500 volgers per account op.

Zo worden per jaar als het ware 5.000 brievenbussen bij de juiste mensen geopend, waar het bedrijf haar boodschap kwijt kan. Via interactie worden volgers omgezet in prospects en uiteindelijk in klanten.

Het verdient aanbeveling om daarbij een effectief klantrelatiebeheer systeem zoals CRM NODE in te schakelen. Dat stelt u in staat om op een zeer professionele manier al uw relaties overzichtelijk in kaart te brengen, gebruik te maken van onze databases om de profielen te verrijken en effectief te werken aan klantbehoud en klantwerving.

Toename websitebezoek

Een indirect, maar minstens zo belangrijk, gevolg van deze strategie is de toename van het aantal websitebezoekers. De zoekmachines beschouwen dat als bewijs van de populariteit van de website en belonen dat door de website een hogere ranking te geven. Dat bevordert de vindbaarheid en daarmee het aantal zoekresultaten. Via Twitter vergroten we het media bereik door content te delen, door het aangaanvan interactie met volgers worden relaties opgebouwd met prospects wat resulteert in meer naamsbekendheid, meer website bezoekers en uiteindelijk meer nieuwe klanten.

4 reacties.

Menu