Zoekwoorden onderzoek

Een zoekwoorden onderzoek wordt gebruikt om de meest aantrekkelijke zoekwoorden te bepalen die uw doelgroepen gebruiken voor seo en sea. De uitkomst van een zoekwoorden onderzoek is een lijst met ongeveer tien tot 20 zoekwoorden, opgedeeld in thema’s, en om te gebruiken voor targeting en optimalisatie voor seo en sea. De definitieve zoekwoorden worden bepaald aan de hand van de zoekvolumes maar ook aan de hand van de mate waarin verwacht wordt dat deze zoekwoorden zullen converteren.

Zoekwoorden analyse

Bij de zoekwoorden analyse is het belangrijkste om te denken als een consument. Stel jezelf voor dat je zelf de consument bent op zoek naar de producten of diensten die aangeboden worden. Welke zoekwoorden zou jezelf gebruiken? Vraag ook anderen om hetzelfde te doen en gebruik deze uitkomsten als het ingangspunt voor de analyse van de zoekwoorden. Om de longlist met zoekwoorden definitief te maken zijn er verschillende tools, methodes en manieren van wegen wat belangrijk is en de meest voorkomende zijn het zoekvolume en de converteerbaarheid. Een gratis tool voor het bepalen van de organische zoekvolumes in Google is de Zoekwoord Planner Tool van Google AdWords.

Zoekwoorden bepalen

Met een zoekwoorden onderzoek worden de primaire zoekwoorden voor zoekmachines in kaart gebracht om uiteindelijk tot een definitieve lijst met specifieke en algemene zoekwoorden te komen die de doelgroepen gebruiken tijdens het zoeken naar informatie, producten en diensteen op het internet.

Google zoekwoorden

Zoekwoorden worden gebruikt voor seo (organische zoekwoorden) en voor het advertentie platform Google AdWords. Een volledige zoekwoordenlijst is meestal inzetbaar voor zowel organische zoekwoorden als voor AdWords zoekwoorden targeting.

SEO zoekwoorden

De seo zoekwoorden in de definitieve lijst worden gebruikt als basis voor het optimaliseren van de website en content daarvoor. Dit kan alleen door het meer toespitsen van content op de eigen website(s) en door het verhogen van de PageRank door linkbuilding.

Hiervoor kan niet betaald worden en het wel of niet adverteren via AdWords maakt voor de bepaling van de rankings geen verschil. Dit in tegenstelling tot AdWords zoekwoorden targeting waarbij er geboden wordt op de positie in de rankings.

AdWords zoekwoorden

De lijst met zoekwoorden is ook de basis voor het ontwerp van elke AdWords campagne en op basis hiervan wordt bestaande en nieuwe content geoptimaliseerd voor de hoogste ad posities en laagste kosten per klik (cpc). De kosten per klik of per 1000 impressies zien wij als een zuivere graadmeter voor de impact van de optimalisatie van AdWords voor zoekwoorden.

Menu