In deze instructie wordt uitgelegd hoe de facturatie ingesteld kan worden voor een Google Ads (GAds) account en/of campagne. Deze instructie is bedoeld voor klanten die OmniLeads die voor het eigen Google Ads account zelf hun eigen facturatie gegevens willen instellen.
Vereisten
- Google Google Ads account.
- Beschikking over bankrekening voor automatische incasso of credit card.
Vooraf
Klanten die Google Ads diensten van OmniLeads afnemen worden altijd rechtstreeks door Google gefactureerd voor daadwerkelijk uitgegeven Google Ads budget. Om die reden vullen klanten van OmniLeads altijd zelf hun eigen facturatiegegevens in in het AdWords systeem.
Bron en meer informatie: https://support.google.com/google-ads/answer/2375432
Instellen facturatie Google Ads
De beschikbare betalingsopties zijn afhankelijk van het land van uw factuuradres en de valuta die u heeft geselecteerd. Nadat u een Google Ads-account heeft gemaakt, voert u onderstaande stappen uit om uw factureringsgegevens op te geven.
- Ga naar https://ads.google.com/home/ en log op uw account.
- Kies het menu item Tools en instellingen (steeksleutel pictogram) en kies in dit menu voor Factureringsinstellingen.
- U bent nu het scherm voor het instellen van uw facturatie: kies het land of de regio van uw bedrijfsadres. Klik op Doorgaan.
- Geef uw bedrijfsadres op. Klik op Doorgaan.
- Het scherm met de instellingen wordt nu getoond. Selecteer hier de gewenste factureringsopties en geef uw factureringsgegevens op. Klik op Doorgaan.
- Lees en accepteer de Algemene voorwaarden van Google Ads.
- Klik op Verzenden en activeren.
Nadat uw account is geactiveerd en de factureringsgegevens zijn verwerkt, kunnen nieuwe advertenties en campagnes die u maakt, worden weergegeven op Google.