Twitter LeadGenerator Methode: van leads naar klanten

 

volger lead klant

Stap 1: Doelgroep Identificatie

Samen met u definiëren wij uw waarde propositie en identificeren wij uw belangrijkste doelgroep(en). Aan de hand van een grondige marketing analyse van uw website, doen wij een onderzoek naar de meest relevante termen die uw bedrijf of product omschrijven. In deze stap worden doelgroepen, markten en termen / woorden gedefinieerd die leidend zijn bij alles dat we hierna doen.

Stap 2: Samenstelling Twitter Bestand

Op basis van doelgroep(en), zoekwoorden en locatie verzamelen wij accounts voor u die wij verkrijgen door het monitoren van Twitter en tweets en gebruikers op Twitter en op deze data passen wij een big-data analyse toe. De uitkomst hiervan is een doelgroepselectie in de vorm van een concreet bestand van mogelijke Twitter-volgers cq. accounts. Dezen behoren dan allemaal tot uw doelgroep. Wij kunnen niet selecteren niet leeftijd of geslacht maar wel op recente bezigheden, tweets, profielen, gebruikte hashtags, wie men volgt, door wie men gevolgd wordt en nog veel meer.

Stap 3: Opbouw van Twitter volgers

Dat bestand wordt ingezet om uw Twitter account stelselmatig op te bouwen. U krijgt daardoor een Twitter-relatie met ten minste 2.500 bedrijven per jaar uit uw doelgroep(en). Desgewenst kunt u uw tweets volgens uw schema versturen of deze agenderen voor de toekomst. Zo ondersteund u uw content strategie, verhoogt u uw bekendheid en  trekt u meer bezoekers naar uw website. Hiervoor zetten wij voor onze klanten bijvoorbeeld Twitter Cards in en hebben onze klanten de tool Twitter Card Generator ter beschikking.

Stap 4: Levering contact gegevens

U kunt natuurlijk via Twitter zelf uw volgers benaderen, maar rechtstreeks contact buiten Twitter om is ook mogelijk. Wij kunnen niet 1-op-1 de adresgegevens en telefoonnummers van al uw volgers leveren, maar wij kunnen deze wel voor u lokaliseren, profileren, de website(s) en tweets analyseren en hen op Twitter volgen met uw account, om er zo voor te zorgen dat zij u terug gaan volgen. Daardoor wordt uw naamsbekendheid bij de doelgroep natuurlijk merkbaar vergroot.

Wij hebben slimme tools ter beschikking die het uitgekiend managen van volgers en het super effectief op- en uitbouwen van Twitter accounts mogelijk maakt. Daarmee komt belangrijke informatie over doelgroepen en volgers beschikbaar, die onmisbaar is voor het bepalen van een goede marktpositie en inzicht geeft over de concurrentieverhoudingen. Door importbestanden te creëren voor CRM Node kunnen we er daar vervolgens offline direct marketing of e-mail marketing op toepassen.

Stap 5: Professioneel klantenbeheer

De (e-mail)adressen van uw volgers kunt u, of kunnen wij voor u importeren naar, en gebruiken voor campagnes ons uiterst moderne CRM-systeem (CRM Node). Daarmee kunt u de prospect- en klantgegevens bijhouden, gratis tot 12.000 e-mails en nieuwsbrieven per maand verzenden, activiteiten monitoren, workflow organiseren en nog veel meer. Via een eenvoudige upload kunt u onder meer uw LinkedIn en Google Plus contacten aan het bestand toevoegen.

2 reacties.

Menu