Zoekmachinemarketing (SEO/SEA) FAQ

Wat zijn micro en macro conversies?
Wat is Zoekmachine-optimalisatie?
Wat zijn on-page SEO ranking factoren?
Wat zijn micro en macro conversies?

Een micro conversie is een laagdrempelige conversie die dient als opmaat naar het uiteindelijke doel zoals een verkoop wat de macro conversie is. Er zijn vele mogelijke voorbeelden van mirco en macro conversies en meer gebruikelijke voorbeelden zijn aanmelding nieuwsbrief (mirco) of de download van een PDF (mirco) die tot doel hebben om deze gebruikers aan te zetten tot het afnemen van een betaald product.

Wat is Zoekmachine-optimalisatie?

Zoekmachine-optimalisatie staat voor een verzameling technieken gericht op het optimaliseren van websites of internetpagina’s voor de vindbaarheid daarvan in zoekmachines. Omtrent het het woord alleen al bestaan er net zoveel misvattingen als dat er synoniemen en antoniemen voor zijn. Om er een paar te noemen:

SEO: is de Engelse vertaling is van zoekmachine-optimalisatie ofwel search engine optimization.
Zoekmachine-optimalisatie: is Nederlandse term voor de Engelse term SEO.

De stijlvoorkeur van OmniLeads is zoekmachine-optimalisatie maar in blogs wordt de term SEO uitwisselbaar gebruikt omdat wij geen voorkeur hebben voor lange woorden.

Waar zoekmachine(s) staat kan Google ingevuld worden want die bestrijkt nagenoeg de gehele markt. Als we het hebben over SEO dan hebben we het altijd over organische zoekresultaten en het kenmerk daarvan is dat er niet voor betaald wordt (kan worden) om een bepaalde positie te behalen.

Wat zijn on-page SEO ranking factoren?

On-page SEO ranking factoren zijn alle elementen die op een webpagina zelf aanwezig zijn en die van invloed zijn op zoekmachine rankings. De twee belangrijkste on-page ranking dimensie zijn content en interne hyperlinks. De content is de basis waarop we worden gerangschikt, maar zonder interne links is het onmogelijk voor zoekmachines om deze content te ontdekken. Ook worden interne links gebruikt om pagina’s op een domein te rangschikken van minder naar meer belangrijk en dit op basis van de hoeveelheid interne links die een URL ontvangt. Ander On-page SEO factoren zijn alle zichtbare teksten, alle onzichtbare HTML-elementen in de paginabron en PageSpeed ​​factoren zoals caching en afbeelding en andere bestanden compressietechnieken.

Menu